Learn

Here you will find an overview of all courses

Beginners course 1
In this course you get to know all figures and rules playfully.
Chapter 1
King
He is the boss, but the work is done by others. When things on the board get really speedy the king hides in his castle. If an attack can’t be defended the game is over - mate! The king only makes majestic little moves. But in the endgame the king is king and slaughters the opponent’s pawns.

Start
Exercise 0 / 7 finished
Chapter 2
Rook
The piece for the frontal attack. Very strong and very mobile. But at the start they are unable to move as they are blocked in by their own pieces.
Start
Exercise 0 / 13 finished
Chapter 3
Bishop
The bishop moves in straight lines along the diagonals, forwards or backwards, for as many squares as you choose, as long as there is nothing to block it. At the start of the game both sides have two bishops, one that runs along the dark squares of the board, the other on the light squares. Two bishops are extremely powerful when working together.

Start
Exercise 0 / 10 finished
Chapter 4
Queen
The precious piece on the board is female. With her moves she can reach any field on the board. Therefor she is a powerful attacking weapon. If she is of the bored it can get boring.

Start
Exercise 0 / 10 finished
Chapter 5
Springer
Der Chaot im Team. Durch seine krummen Züge schwer auszurechnen. Keine Reichweite, dafür springt er über jedes Hindernis. Liebt Vorposten im Zentrum, unglücklich am Brettrand.
Start
Exercise 0 / 9 finished
Chapter 6
Pawn
Sie sind wenig wert, können nur vorwärts ziehen und verkeilen sich dann ineinander. Doch die Bauern geben dem Spiel strategischen Gehalt und Sinn. Im Endspiel werden sie zur Dame.
Start
Exercise 0 / 15 finished
Chapter 7
Starting position
When chess occurs in movies the most common mistake is that the chessboard itself is wrongly setup. Here we show you to get it right. 
Start
Exercise 0 / 10 finished
Chapter 8
The value of the chess pieces
Beim Angreifen, Verteidigen, Abtauschen und Opfern von Figuren muss man ihren Wert kennen. Wer sich beim Abtauschen übers Ohr hauen lässt, verliert schnell die Partie. Dazu ist ein bisschen Theorie notwendig.
Start
Exercise 0 / 14 finished
Chapter 9
Figuren schlagen
Zieht man auf das Feld gegnerischer Figuren, werden diese geschlagen. Schlagen und Wiederschlagen gleicher Figuren heisst Abtausch.
Start
Exercise 0 / 6 finished
Chapter 10
Schach geben
Ein Angriff auf den König heisst Schach. Schach muss bedient werden, sonst ist die Partie verloren.
Start
Exercise 0 / 12 finished
Chapter 11
Rochade
Ein König braucht Schutz. Dafür hat er seine Bauern. Mit der Rochade flüchtet er hinter die Dreierkette, da ist er erstmal in Sicherheit.
Start
Exercise 0 / 10 finished
Chapter 12
Matt
Wer keine Züge mehr hat und im Schach steht, ist Matt. Matt gewinnt die Partie, man kann alles andere opfern, um den Gegner Matt zu setzen.Daher sind Mattangriffe so spannend.
Start
Exercise 0 / 13 finished
Chapter 13
Patt
Eine verrückte Regel: Das Patt. Nichts geht mehr, aber ohne Schach. Das ist Remis.
Start
Exercise 0 / 6 finished
Chapter 14
Wie man richtig eröffnet
Alle Eröffnungen funktionieren nach den gleichen Prinzipien. Wer sie versteht, kann die ersten Züge auch ohne Theorie vernünftig spielen.
Start
Exercise 0 / 10 finished
Einsteigerkurs II
In diesem Kurs erwachen die Figuren zum Leben. Sie greifen an, verteidigen und setzen Matt
Einsteigerkurs III
Nach diesem Kurs können Sie vernünftige Partien gegen andere Hobbyspieler gewinnen. Sie lernen taktische Tricks, einfache Endspiele und die Eröffnung kennen
Übungsspiele
In diesem Kurs spielen Sie spannenden Übungsspiele